אמסלם: "טענות האופוזיציה – הקוזאק הנגזל"; חסון: "דיקטטורה"

איתי גדסי No Comments on אמסלם: "טענות האופוזיציה – הקוזאק הנגזל"; חסון: "דיקטטורה"

לאחר טענות בקרב האופוזיציה על פגיעה בחקיקה אופוזיציונית, מגיב יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם לטענות ואומר: "התנהלותה של האופוזיציה בחודשים האחרונים מזכירה את טענת הקוזאק הנגזל"

אמסלם. חסון. צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האופוזיציה שהחלה בהתנהלות שאינה מקובלת עם עליית חוק ההמלצות, עת הודיעה כי לא תאפשר לחבריה להתקזז עם חברי קואליציה והחלה בדיוני פיליבסטר ארוכים ומתישים, מלינה כעת על תגובת הקואליציה. כזכור, לאחר ששברה האופוזיציה שיאים של חוסר אנושיות כשלא איפשרה לחבריה להתקזז גם אם חברי קואליציה שישבו שבעה על בני משפחתם והקדימה הצבעה על הצעת חוק כשמספר חברי כנסת נכחו בהלווית הקדוש הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בשומרון, הודיע יו"ר הקואליציה דודי אמסלם כי בשבועות הקרובים תינתן העדפה להצעות חוק קואליציוניות. ההחלטה אכן באה לידי ביטוי הן במליאת הכנסת והן בוועדת השרים לענייני חקיקה.

היום, בעקבות טענות שנשמעו באופוזיציה כנגד המהלך, אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם: "התנהלותה של האופוזיציה בחודשים האחרונים מזכירה את טענת הקוזאק הנגזל. נחצו קווים אדומים בין אישיים שאינם ראויים וכלל לא מכבדים, בטח לא את זה של הכנסת".

לדבריו: "זה התחיל מכך שבאופוזיציה מרחו ובזבזו זמן כנסת יקר על תרגילים פוליטיים קטנים ומיותרים; מה שגרם לעומס רב בקידום החקיקה. המשיך עם מדיניות הקיזוזים הנוקשה של האופוזיציה לאחר שסירבו לקזז את חה"כ גליק ויוגב בזמן שהם יושבים שבעה על יקיריהם. הגדילו לעשות עם התרגיל הלא אנושי בזמן לווית הרב שבח הי"ד, אז משכו את כל ההסתייגויות למרות שהוגדר מראש זמן דיבור על החוק במליאה וזאת בידיעה כי ישנם מספר חברי כנסת ושרים מהקואליציה שמשתתפים בלוויה".

אמסלם הוסיף: "כידוע, בכנסת ישראל יש באופן קבוע עומס חקיקתי כך שלא תמיד מצליחים לקדם בזמן סביר חלק נכבד מהם. היות והתנהלותם בחודשים האחרונים החמירה סוגיה זו, החלטתי להעדיף קידום חקיקה קואליציונית, שהיא לא פחות חשובה מחוקי האופוזיציה. כל עוד ימשיכו באופוזיציה לנהוג כך, נמשיך במדיניות זו. חשוב לציין שבשבוע שעבר שוחחתי על כך ארוכות עם ח"כ שלח והבהרתי את עמדתי בנושא. סוכם כי נקיים בהקדם פגישה עם ראשי האופוזיציה, על מנת לנסות ולהגיע להסדר ראוי ואנושי להתנהלות מכובדת בין שני הצדדים" אמר ח"כ אמסלם.

לדבריו הגיב מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון: "התנהלותה של הקואליציה מזכירה בחודשים האחרונים דיקטטורה של עולם שלישי. זה התחיל מכך שבקואליציה מרחו ובזבזו זמן כנסת יקר על חוקים מיותרים ורעילים כמו חוק ההמלצות וחוק המרכולים. מה שגרם לעומס רב בקידום החקיקה. זה המשיך עם קיטורים ובכיינות אינסופית של הקואליציה על מדיניות קיזוזים נוקשה ועל כך שאנחנו באופוזיציה עושים את מה שנשלחנו לעשות, כל זה בזמן שהקואליציה מנסה להביא להצבעה את חה"כ גליק ויוגב בזמן שהם יושבים שבעה על יקיריהם".

את ההתנהלות הבלתי אנושית בזמן הלווית הרב שבח הי"ד, תירץ חסון: "הגדלנו לעשות על כך שהקדמנו את ההצבעה על חוק ליצמן כשהיה נכון מבחינתנו והקואליציה דאגה לייצר ספין לא אנושי בזמן לווית הרב שבח הי"ד".

לסיום אמר: "בשורה התחתונה – אנחנו לא מקיימים מו"מ על המובן מאליו, שימוש בועדת שרים כדי לפגוע בחקיקת האופוזיציה, פוגע נטו באזרחים. כל פעולותיה של האופוזיציה בחודשים האחרונים היו בעקבות מהלכים קיצוניים וחקיקה לא ראויה שקידמה הקואליציה ונמשיך לנהוג כך כל עוד תהיה מולנו קואליציה דורסנית ששוכחת שוב ושוב את אזרחי ישראל" טען ח"כ חסון.



0 תגובות